ایمپلنت


ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان یک درمان دندانپزشکی برای بازگردانی و جایگزین کردن دندان از دست رفته است که در این درمان پایه ای سازگار با بدن انسان با نام فیکسچر در درون استخوان قرار داده می شود و به استخوان فک جوش می خورد که به کمک یک اباتمنت، روکش بر روی پایه سوار می شود.

از ایمپلنت دندانی برای جایگزینی یک دندان تا تمام دهان استفاده می شود و این روش امروزه دارای موفقیتی بالای ۹۵ درصد را داراست و از تحلیل استخوان و لثه جلوگیری می کند. همچنین این درمان دارای بالاترین طول عمر ، استحکام و بیشترین شباهت به دندان طبیعی می باشد. برای بررسی دقیق تر ایمپلنت دندان با ما همراه باشید.

آیا ایمپلنت خوب است؟
ایمپلنت دندان برای افرادی که به سلامت عمومی و دهان و دندان خود اهمیت می دهند گزینه خوبی است. البته برای انجام ایمپلنت، استخوان فک باید شرایط مناسبی داشته باشد. زیرا ایمپلنت های دندانی با بافت های لثه و استخوان زیرین دهان ارتباط نزدیکی دارند. بنابراین این روش برای افرادی با بافت لثه سالم و عاری از بیماری پریودنتال بهترین روش می باشد.

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

مشاوره رایگان ایمپلنت دندان
جهت خدمت رسانی بهتر تمامی مشاوره های دندانپزشکی روشا رایگان می باشد و می توانید برای استفاده از این امکان با ما تماس بگیرید.

اجزای ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان معمولا در سه بخش طراحی می شود. این سه بخش شامل پیچ ایمپلنت، اباتمنت و پروتز (ترمیم دندان) می شود. اباتمنت به پیچ ایمپلنت وصل می شود و پروتز می تواند شامل تاج یا بریج باشد.

در میان اجزای ایمپلنت دندان، پیچ ایمپلنت از طریق عمل جراحی کوتاه و با عمل کامپیوتری در استخوان فک قرار می گیرد. این بخش، ظاهری شبیه ریشه دندان طبیعی دارد و در قطر های مختلفی در دسترس است. اباتمند ها جهت پشتیبانی از پروتز مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت عمده ای با آن دارند، چرا که ایمپلنت دندان مصنوعی ضمائم به خصوصی را در سطح فیتینگ دارد. این اجزا به اباتمنت وصل می شوند و بعد از آن پروتز بر روی میله سوار می شود.

پروتز در ایمپلنت دندان می تواند شامل تاج، بریج یا پروتز بر اساس ایمپلنت باشد. ایمپلنت یک دندان کار ترمیم تاج ها را بر عهده دارند، اما ایمپلنت های چندین دندان قادر است بریج های دندان را مرمت کند. گاهی اوقات نیز از پروتز حمایت می کند. تاج و بریج ها در محل خود ثابت هستند و فقط دندانپزشک باید آن را جابجا کند. پروتز های ایمپلنت درون دهان قرار می گیرد و در محل خود محکم می شوند. این نوع پروتز از پروتز های معمولی استقامت بیشتری دارد.

قیمت ایمپلنت دندان
قیمت ایمپلنت دندان مسئله ای است که برای بیماران اهمیت زیادی دارد. عوامل مختلفی بر قیمت تمام شده ایمپلنت تاثیر گذار هستند. با توجه به اینکه در ایمپلنت، هم ریشه و هم تاج دندان از دست رفته جایگزین می شود، به نسبت روش های دیگر قیمت بالاتری نیز دارد. یکی از آیتم های تعیین کننده قیمت، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز و مواد انتخاب شده است. هر دوی این موارد بر قیمت تمام شده موثر هستند. در برخی موارد قبل از انجام ایمپلنت ممکن است نیاز به برخی درمان های مقدماتی باشد. این آماده سازی ممکن است شامل کشیدن دندان آسیب دیده و پوسیده یا پیوند بافت باشد.

تهیه و گردآوری شده توسط اپال دنتیست